Google AR rekin
Źródło: https://mspoweruser.com/google-search-will-soon-allow-you-to-view-3d-objects-in-ar/

W sierpniu Google zaprezentowało ARCore, czyli nową platformę rozszerzonej rzeczywistości. Nieco wcześniej, bo wiosną 2019 roku, firma poinformowała, że testuje rozszerzoną rzeczywistość w Mapach Google. Wiemy również, że w planach jest wprowadzenie technologii AR na stałe do wyników wyszukiwania, obok SERPów, zdjęć czy materiałów wideo. Korzystając ze smartfona, ludzie będą mogli wyszukać dowolny model 3D i umieścić go w świecie fizycznym dzięki swoim aparatom w telefonach. 

Na ten moment większość ludzi traktuje rozszerzoną rzeczywistość jako ciekawostkę albo chwilowy trend, który za jakiś czas przeminie. Niewielu przedsiębiorców zdaje sobie jeszcze sprawę, jak olbrzymi potencjał tkwi w rozszerzonej rzeczywistość i w jaki sposób może im pomóc w zarabianiu pieniędzy.

Z tego powodu przyjrzymy się dwóm przykładowym pomysłom, na jakie do tej pory wpadli przedsiębiorcy na świecie, aby przekonać się o użyteczności technologii AR i zaczerpnąć nieco inspiracji.

Firma Wayfair


Firma Wayfair działająca w branży meblarskiej. dzięki technologii AR umożliwia w prosty sposób sprawdzenie, jak oglądane przez użytkownika meble będą wyglądały w jego własnym mieszkaniu.

Rozwiązuje to podstawowy problem, z jakim do tej pory zmagali się klienci e-sklepu - wyobrażenie sobie efektu końcowego zakupu. Aplikacja Wayfair pomaga zwizualizować sobie zmianę w wystroju, ponieważ wyświetla modele 3D w pełnej skali.

Meble 3d Firma Wayfair
Źródło: https://gfycat.com/pl/lamefineeland

Od tego momentu klienci nie muszą widzieć towaru na żywo, aby podjąć decyzję zakupową. Daje to firmie olbrzymią przewagę konkurencyjną nad sklepami e-commerce w branży meblarskiej, które posiadają standardowe strony internetowe, z klasycznymi kartami produktów (statyczne zdjęcie, opis i tytuł).

Wirtualny makijaż i firma NARS


W przypadku marek kosmetycznych, najlepiej sprawdza się formuła content marketingowa, w której influencerki lub celebrytki pokazują zastosowanie produktu w praktyce. Możliwość zobaczenia produktu w akcji pomaga przekonać kobiety, które nie miały wcześniej styczności z marką. 

Z tego powodu wiele sklepów udostępnia na swoich stronach materiały wideo, w których influencerki pokazują efekty stosowania reklamowanych przez nie kosmetyków. 

Firma NARS poszła o kilka kroków dalej, umożliwiając kobietom przetestowanie produktów na sobie. Dzięki rozszerzonej rzeczywistości klientka może przetestować różne odcieni szminki w czasie rzeczywistym i na tej podstawie podjąć decyzję zakupową. 

Wirtualny makijaż AR
Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/9547094

Nowa funkcja testowania produktów kosmetycznych w rzeczywistości rozszerzonej pozwala na wypróbowanie produktu w świecie wirtualnym jeszcze przed dokonaniem zakupu! Dzięki temu klientki mogą przykładowo dowiedzieć się (już na etapie oglądania reklamy), czy odcienie szminki pasują do koloru ich skóry lub typu urody.

Podsumowanie 


Google stawia na rozszerzoną rzeczywistość nie bez powodu. Dobra wiadomość jest taka, że technologia AR jest obecnie dziewiczym lądem, czekającym na pionierów. Możemy się spodziewać, że gigant z Mountain View będzie stopniowo wzbogacał formaty swoich reklam o różne funkcje AR (obecnie o rozszerzoną rzeczywistość zostały rozwinięte Mastheady w YouTube i reklamy wideo TrueView Discovery).

A Ty? Jaki masz pomysł na AR marketing w swojej firmie? 

Zasubskrybuj Bloga Teraz!